Izvensodno reševanje potrošniških sporov

Odvetnik Bojan Lakožič

Splošno

Odvetnik Bojan Lakožič je izvajalec izvensodnega reševanja potrošniških sporov (IRPS), vpisan v register izvajalcev IRPS pri Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Republike Slovenije dne 9.10.2017 po odločbi št. 323-84/2017/9 z dne 9.10.2017. Izvajalec izvensodnega reševanja potrošniških sporov (IRPS) izvaja dejavnost osebno.

Izvajalec IRPS ne sodeluje v mreži izvajalcev izvensodnega reševanja čezmejnih potrošniških sporov, ki delujejo v EU.

Izvajalec IRPS izpolnjuje pogoje iz 27. in 28. člena ZlsRPS.

IRPS je alternativno reševanje sporov, ki izvirajo iz pogodbenih razmerij med potrošnikom in ponudnikom. Potrošnik je vsaka fizična oseba , ki pridobiva ali uporablja blago in storitve za namene zunaj svoje poklicne ali pridobitne dejavnosti. Ponudnik je pravna ali fizična oseba , ki opravlja pridobitno dejavnost ali ki izven takšne dejavnosti zagotavlja potrošnikom blago in storitve.

Postopek IRPS teče strokovno, neodvisno in nepristransko, tekom postopka je potrošniku in ponudniku omogočeno, da navajata vsa pomembna dejstva in predlagata zanje dokaze, da se izrečeta o dejstvih in dokazih zanje nasprotne stranke ter da svoja stališča do predmeta spora.

Potrošnik, ki svojega spora s ponudnikom ni uspel rešiti v predhodnem postopku pri ponudniku, je upravičen pri izvajalcu IRPS vložiti pobudo za začetek postopka IRPS.

Postopek IRPS je za potrošnika brezplačen.

Celotna Pravila o postopkih izvensodnega reševanja potrošniških sporov so objavljeni spodaj.

Izvajalec je odvetnik z dolgoletno odvetniško prakso. Dejavnost IRPS opravlja osebno in ločeno od svoje odvetniške dejavnosti. Izvajalec je bil imenovan z odločbo št. 323-84/2017/9 z dne 9.10.2017 z časovno neomejenim mandatom.

Povezava na spletno mesto Evropske komisije s seznamom izvajalcev IRPS.

Izvajalec

Odvetnik Bojan Lakožič je nosilec in koordinator projekta EU (EISMEA) št. 101146051, z nazivom Trader – Consumer HARMONY: Empowering Traders for ADR (Slovensko: Sožitje ponudnik – potrošnik: vzpodbujanje ponudnikov k izvensodnemu reševanju potrošniških sporov).

Projekt je osredotočen na trgovce, zasnovan za preoblikovanje področja sporov med trgovci in potrošniki v Sloveniji. S spodbujanjem uporabe in razumevanja izvensodnega reševanja potrošniških sporov (IRPS) si projekt prizadeva vzpodbujati slovenske trgovce z znanjem o prednostih in razpoložljivih načinih za učinkovito reševanje sporov. Cilj projekta je prepričati slovenske trgovce, da spoznajo načine IRPS in ga vključijo v svoje poslovanje ter tako spodbujajo učinkovitejši pristop k reševanju konfliktov. S ciljnim usposabljanjem, izobraževanjem in obsežnimi kampanjami si skozi projekt prizadevamo ustvariti okolje, ki uravnoveša interese trgovcev s pravicami potrošnikov, kar bo povečalo zaupanje in sodelovanje med njimi na slovenskem trgu ter okrepilo blaginjo potrošnikov. 

Projekt sofinancira Evropska unija.

Kontakt na irps@odvetnik-lakozic.si.

Obrazec za pobudo za začetek postopka

POBUDA ZA ZAČETEK POSTOPKA IZVENSODNEGA REŠEVANJA POTROŠNIŠKEGA SPORA

Ali se o sporu s ponudnikom že odloča v sodnem ali v upravnem postopku ali v postopku izvensodnega reševanja potrošniških sporov pri drugem izvajalcu in ali je bilo v katerem od teh postopkov že odločeno :

Izjavljam, da bo zame odločba izdana v tem postopku izvensodnega reševanja potrošniških sporov zavezujoča, da bo imela učinek arbitražne odločbe in da jo bo mogoče izpodbijati le s tožbo na razveljavitev te odločbe pred sodiščem.

Ostale pomembnejše informacije skladno z določili Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (ZIsRPS)

 

1. Pobudo za začetek postopka IRPS lahko vloži le potrošnik v roku enega leta od dneva vložitve pritožbe pri ponudniku. Pobuda ni dopustna, v kolikor potrošnik spora ni poizkusil rešiti s pritožbo pri ponudniku. Pobuda tudi ni dopustna, v kolikor o sporu že teče sodni, upravni ali postopek pred drugim izvajalcem IRPS, ali če je bilo v katerem od naštetih postopkov že dokončno ali pravnomočno odločeno ali je bila sklenjena poravnava.

2. Potrošnik lahko v postopku IRPS v celoti ali delno umakne ali spremeni svoj zahtevek. Ponudnik sme iz postopka IRPS izstopiti, v kolikor njegova udeležba v postopku IRPS skladno z določili zakona ali Uredbe EU ni obvezna.

3. Postopek IRPS se izvede pisno in na ustnem naroku

4. Postopek IRPS je hiter in se praviloma zaključi v roku 30 dni od vložitev popolne pobude potrošnika, ta rok se podaljša le v primeru obsežnejšega in bolj zahtevnega spora.

5. Stroški postopka bremenijo ponudnika skladno s Pravilnikom o stroških objavljenim zgoraj.

6. Če potrošnik in ponudnik skleneta tekom postopka poravnavo, se ta sklene kot izvensodna poravnava in zavezuje potrošnika in ponudnika. V kolikor se v soglasju s potrošnikom in ponudnikom slednja zapiše v obliki neposredno izvršljivega notarskega zapisa, ima slednja pravno moč izvršilnega naslova. 

V kolikor je v postopku IRPS izdana odločba, je ta zavezujoča in ima pravni učinek arbitražne odločbe, ki jo je mogoče razveljaviti le s tožbo pred sodiščem.

Poročila o delovanju

 

​V letu 2017 ni bilo obravnavanih zadev.

​V letu 2018 ni bilo obravnavanih zadev.

​V letu 2019 ni bilo obravnavanih zadev.

V letu 2020 ni bilo obravnavanih zadev.

V letu 2021 ni bilo obravnavanih zadev.

V letu 2022 ni bilo obravnavanih zadev.

​V letu 2023 ni bilo obravnavanih zadev.